یادداشت‌های آقا معلم
تجربیات زیسته كلاس درس
                                                        
درباره وبلاگ

این وبلاگ محفلی است كه دل‌نوشته‌ها، برداشت‌ها و گزارش‌های كلاس درس و مدرسه‌ام را به منظور آگاهی همكاران، والدین و دانش‌آموزان عزیزم درج كرده و ضمن به اشتراك‌گذاری، آنها را به بوته نقد و نظر قرار می‌دهم. همچنین با درج تجارب زیسته كلاس، امكان بازنگری و تحلیل كار معلمی‌ام را مهیا كرده تا در نهایت زمینه رشد جمعی و بهره‌وری فرایند آموزش را به ارمغان آورد.
(تلگرام mniroo@)
مدیر وبلاگ : محمد نیرو
مطالب اخیر
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امروز صبح با بچه ها به مشاهده فیلم انتقال توابع پرداختم. روز قبل از آن نیز آنها برای تهیه فیلم درخواستی معلم هندسه خود به من مراجعه كرده بودند و تقاضا داشتند كه به آنها روش تدوین فیلم با استفاده از نرم‌افزار كمتازیا را كه خود استفاده می كنم بگویم. من وعده آن را برای كلاس درس كرده بودم كه با وجود كمبود زمان این امر محقق نشد. بنابراین در بعد از ظهر روز چهارشنبه با حضور برخی از بچه ها این كار محقق شد. خوشبختانه آن آموزش را ضبط كردم و فیلم آن را به بچه ها تقدیم نمودم. نكته جالب این بود كه برخی می‌گفتند كه "آقا با چه زبانی از شما تشكر كنیم؟" كه من هم می گفتم با زبان فارسی! به هر روی آنها به وجد آمده بودند و قدردان نیز بودند. نكته مهمتر این بود كه آنها فرایند ساخت یك فیلم را بهتر درك كردند و قدر فیلمهای در اختیارشان را بهتر یافتند. حتی یكی از بچه ها به صراحت در كلاس گفت كه: تازه می فهمیم كه چه زحمتی برای ساخت یك فیلم می‌كشید. فیلم زیر مربوط به آموزش نرم افزار به برخی از بچه های حاضر در دفتر كارم در مدرسه است.

[www.aparat.com/v/qEQV8]

در زیر هم فیلم‌های آموزش ادامه درس مشخص است كه اینبار بچه ها همراه با آقامعلم در كلاس درس مشاهده كردند. آنها اكنون به افكتهای موجود در فیلم به صورتی دیگر توجه می‌كردند و پشت پرده آنها را درك می‌كردند. به این نشان كه در پایان فیلم برخی از آنها با دست زدن آقامعلم را تشویق كردند.

[http://www.aparat.com/v/WPzgA]


[http://www.aparat.com/v/j2ZT8]


در زمان باقی مانده كلاس نیز من در مورد آزمون میان نیم‌سال دوم كه روز شنبه داشتد اطلاعاتی را دادم. این اطلاعات شامل سهم مباحث در سوالات آزمون و منابع اقتباس سوالات بود كه شامل كتاب درسی، كتاب كار و كوییزهایی بود كه آنها داده بودند. به این ترتیب دغدغه من مبنی بر عبور سریع در هفته اخیر از سوالات كتاب كار و كتاب درسی رفع می‌شد و نگرانی آنها نیز زایل می‌شد. در كوتاه زمان باقی مانده نیز آنها به رفع اشكال سوالات كاربرگشان اقدام كردند. خوشبختانه فرهنگ گفتگوی آهسته تر در كار گروهی در حال تجربه شدن و عادت شدن است.
قصد دارم هنگامی كه ناخواسته این صداها بالا می‌رود، با بچه ها قرار بگذارم كه سه بار به تخته یا شیشه درب كلاس خواهم زد به این نشانه كه آنها صدایشان را كمتر كنند. به این ترتیب از تذكر كلامی كمتر استفاده خواهم كرد و كمتر تقاضای من ناخواسته زمین خواهد خورد. حتی وقتی هم كه می گفتم كه از گروه‌ها با صدای بالا یك مثبت را كسر خواهم كرد، پشیمان شدم. چرا كه عملا تاكنون چنین نكرده ام و ضمنا باید فرصت ایجاد عادت برای بچه ها را فراهم نمود.




نوع مطلب : كلاس ریاضی سال تحصیلی 96-95، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




سه شنبه 2 خرداد 1396 04:15 ق.ظ
I couldn't refrain from commenting. Exceptionally well written!
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 09:51 ق.ظ
I believe this is one of the most vital info for me.
And i'm happy studying your article. But want to commentary on some
basic things, The site taste is wonderful, the articles is in reality great :
D. Just right activity, cheers
جمعه 11 فروردین 1396 11:18 ق.ظ
With havin so much content do you ever run into any problems of plagorism or copyright
violation? My blog has a lot of completely unique content I've either created myself or outsourced but it looks
like a lot of it is popping it up all over the web without my agreement.
Do you know any methods to help stop content from being stolen? I'd
genuinely appreciate it.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.