یادداشت‌های آقا معلم
تجربیات زیسته كلاس درس
                                                        
درباره وبلاگ

این وبلاگ محفلی است كه دل‌نوشته‌ها، برداشت‌ها و گزارش‌های كلاس درس و مدرسه‌ام را به منظور آگاهی همكاران، والدین و دانش‌آموزان عزیزم درج كرده و ضمن به اشتراك‌گذاری، آنها را به بوته نقد و نظر قرار می‌دهم. همچنین با درج تجارب زیسته كلاس، امكان بازنگری و تحلیل كار معلمی‌ام را مهیا كرده تا در نهایت زمینه رشد جمعی و بهره‌وری فرایند آموزش را به ارمغان آورد.
(تلگرام mniroo@)
مدیر وبلاگ : محمد نیرو
مطالب اخیر
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
پنجشنبه ها روز ویژه‌ای برای سرگروه ها آقا معلم قرار داده در این روز کارگاه های مختلفی از جمله کارگاه حل تست برگزار می شود و بچه ها با شوق و ذوق سر کلاس کارگاه حل تست حاضر می‌شوند بعد از کارگاه هم کلاس درس شروع می شود و طبق روال همیشگی پنجشنبه ها محل رفع اشکال کارگروه‌ها و تسلط پیدا کردن به مباحث درس آن هفته است و اتفاقات جالبی در حین این رفع اشکال ها به ‌وجود می آید یکی از همین اتفاقات حل کردن معادله‌ای بود که بارسم نمودار آن صورت می‌گرفت اما  رسم آن با دست کار آسانی نبود و خیلی ها دچار خطا شدند در همین حین آقا معلم به یکی از بچه ها فرمودند که نمودار معادله را با نرم افزار جئوجبرا رسم کند دانش آموز مات و مبهوت مانده بود که چه کند دائم به آقا معلم می گفت من آقا!!!؟؟؟ من؟؟؟!! آقا معلم در کمال خونسردی این فرصت را  به او داد که خودش را پیدا کند و بتواند قطره ای دیگر از تجربیات آقا معلم را درک کند وقتی که این فرایند انجام شد همه دیدند که مسئله را اشتباه حل کردند!! و به معجزه ی نرم افزار جئوجبرا پی بردند.
نکته جالبی که این جلسه آقای معلم به آن پی برده بودند این بود که تک تک بچه ها در هر کارگروه اگر مسئولیتی داشته باشند با انگیزه بالاتری برای گروه کار میکند برای همین تصمیم گرفتند که علاوه بر مسئولیتی که سرگروه دارد به باقی افراد گروه نیز مسئولیتی را بسپارند این دو مسئول مسئول ثبت گزارشات و ارزیابی کیفی از روند گروه شدند و بنا شد که هر جلسه آقا معلم گزارشات و ارزیابی خود را ارائه دهند یک دلیل  برای این کار آقا معلم این بود که تعدیل بین گروه ها سریعتر انجام شود و بچه ها حس مسئولیت بیشتری در در قبال گروه احساس کنند.


یک خلاقیت زیبایی که آقا معلم در این جلسه از خود به ماندگار گذاشته‌اند این بود که در آخر جلسه تکالیف جلسه آینده را با خطی بسیار زیبا بر روی تخته نوشتند تا هم بر تخته سیاه کلاس نقش بسته شود هم این که در خاطر بچه ها نقش بسته شود.
البته او با عکس گرفتن از تخته همراه با دانش آموزان حاضر در کنار آن، تصویر آن را
در کلاس دوم نمایش داد تا مجبور به بازنویسی آن نشود. البته در روزی دیگر که کلاس ها به صورت ضربدری آغاز می شدند این کار را برای دیگر کلاس انجام داد.
نکته ای که مهم است احساس ناخوشایند برخی بود که تاسف می خوردند که چرا در عکس حاضر نیستند و لازم است به این موارد نیز توجه شود تا کسی احساس تبعیض نکند.








نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.